MANIFEST #RESCATXPIMES / #RESCATXAUTÒNOMS

Transcorregut més de mig any des de l’inici de la pandèmia de la Covid- 19 i després de tres mesos de confinament domiciliari i múltiples restriccions, les empreses i els autònoms afrontem una nova etapa de tancament administratiu d’una àmplia majoria d’activitats.
Aquestes noves restriccions afecten principalment les petites i mitjanes empreses i els autònoms de molt diversos sectors, com el comerç, la restauració, l’esport, el lleure, la cultura, la formació, les fires i esdeveniments, els centres d’estètica i els serveis personals, entre d’altres. De retruc, també se’n ressentiran moltes altres activitats.
L’aprovació de l’Estat d’Alarma a l’Estat espanyol durant sis mesos representa una mesura sense precedents, que dona carta blanca a les Administracions Públiques per a prorrogar les actuals mesures i imposar- ne d’altres, amb el mínim control parlamentari i sense supervisió de la societat civil.
Davant d’aquests fets, es presenta aquest MANIFEST amb les següents reivindicacions:
1. Sense dades objectives i desglossades no és admissible que es decreti la suspensió total o parcial de certes activitats.

2. Les decisions de tancament o restricció de les activitats empresarials s’han de realitzar amb la suficient antelació i ser consultades amb les entitats més representatives dels sectors en qüestió. Les empreses i els autònoms no poden tancar d’un dia per un altre sense patir greus perjudicis.

3. Proposem que a les reunions del PROCICAT, a més de representants del Departament de Salut i del Departament d’Interior, s’hi afegeixin representants del Departament d’Empresa i Coneixement i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, atesos els efectes econòmics de les mesures que pren el PROCICAT i la necessitat d’establir compensacions econòmiques per a les activitats afectades.

4. Igualment,caltenirpresentselsefectesnociusdelstancamentssobre la salut física i emocional dels ciutadans, com la impossibilitat de fer esport, de gaudir de la cultura i del lleure.

5. El teletreball és una bona opció però no sempre a l’abast de tothom. Sectors d’activitats com el comerç, la restauració, els serveis personals, la cultura o el transport no preveuen que es treballi a distància. A més, les empreses i els autònoms no han rebut cap incentiu per part de les administracions per potenciar el teletreball, com sí que ha succeït a països del nostre entorn.

6. Les empreses, sobretot les més petites, i els autònoms han de rebre compensacions ràpides, directes i suficients pel perjudici causat per les restriccions o pels tancaments. Recordem que la recent reforma del Marc Temporal d’Ajudes d’Estat de la Unió Europea permet atorgar ajuts de fins a 3 milions d’euros per empresa.

7
. La desfeta econòmica de les pimes i autònoms obliga també a prendre mesures immediates i generoses a nivell fiscal i financer, com les següents:
a. Suspensió de tots els impostos i tributs fins al 31/12/2020.
b. Suspensió de les quotes d’autònoms dels sectors tancats fins al 31/12/2020.
c. Carència sobre els préstecs bancaris de pimes i autònoms fins al 31/12/2021

8. Més enllà dels ajuts directes, els avals i els préstecs, les empreses i els autònoms volem reobrir els nostres negocis i reclamem que les autoritats sanitàries apliquin mesures per protegir la salut pública amb seny i intel·ligència:
a. Ús massiu dels testos ràpids d’antígens per detectar la Covid- 19, com ha fet recentment Eslovàquia, amb una població similar a la de Catalunya.
b. Ampliació immediata de la infraestructura sanitària, recorrent en primer lloc a l’oferta privada.
c. Aplicació de sistemes avançats de rastreig i control dels contagis, com s’ha fet a Àsia, si convé suspenent temporalment la normativa sobre protecció de dades personals.

La salut pública és, pot ser i ha de ser compatible amb l’activitat empresarial i les mesures preses en aquesta matèria s’han de basar sempre en dades objectives i en eines avançades de gestió, antelació, preparació i consens.

Demanem a les Administracions la creació de taules sectorials per analitzar i valorar les greus afectacions de cada sector i buscar conjuntament les millors opcions i els recursos necessaris per poder garantir la viabilitat empresarial, evitant el tancament i la pèrdua de llocs de treball.

Sense les pimes i els autònoms no hi haurà ocupació ni riquesa al territori. Sense les pimes i els autònoms no hi ha futur. Evitem la pandèmia econòmica.

#RESCATXPIMES / #RESCATXAUTÒNOMS

Visto 32 veces Modificado por última vez en Lunes, 16 Noviembre 2020 08:57